• OMX Baltic0,39%261,65
  • OMX Riga−1,07%871,51
  • OMX Tallinn0,02%1 684,32
  • OMX Vilnius0,4%1 010,17
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,4%8 318,03
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,64
  • OMX Baltic0,39%261,65
  • OMX Riga−1,07%871,51
  • OMX Tallinn0,02%1 684,32
  • OMX Vilnius0,4%1 010,17
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,4%8 318,03
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,64
  • 04.02.15, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätlased kompavad Tartu-Riia lennuliini

Mõne aasta eest ka Tartusse lennanud Air Baltic pani mullu käima Tartu ja Riia lennujaama vahet tasuta bussi, et saada aimdust, kui suur võiks olla nõudlus sama lennuliini järele.
Air Baltic sulges Riia-Tartu lennuliini 2011. aasta augustis.
  • Air Baltic sulges Riia-Tartu lennuliini 2011. aasta augustis. Foto: Andres Haabu
Air Baltic vaatab firma ettevõttesuhete asepresidendi Janis Vanagsi sõnul Tartut kui oma koduturgu ning loodab ühel päeval uuesti Läti pealinnast Lõuna-Eesti pealinna lendama hakata. Alanud aasta uute sihtkohtade nimekirjas Tartut aga polnud.
Lendamine 20 korda kallim
„Kõik Tartust Riiga lennukile sõita soovivad lennupileti ostjad saavad sinna Tartust tasuta Air Balticu bussiga, mis on kohaldatud lennuaegadega. Selle bussiliini täituvuse pealt vaatame ka liini populaarsust ning seda, kas tasuks hakata mõtlema taas Tartusse lendamisele,“ rääkis Vanags.
Lendamine Tartu ja Riia vahel on bussiga sõitmisest 20 korda kallim. Sellepärast katsetabki Air Baltic nõudlust alguses bussiliiniga. „Praeguse põhjal oleksime lootnud pisut paremat bussi täituvust, kuid see on siiski täiesti normaalne. Tuleb arvestada, et tegemist on väga uue teenusega,“ märkis ta.
Eeskujuks kuurortlinn Palanga
Tänavu avab Air Baltic Riiast uued lennuliinid kahte Tartu-sarnasesse sihtkohta: Horvaatiasse Dubrovnikusse ja Taani Aalborgi. Juba lendab Air Baltic neli korda nädalas Tartust kuus korda väiksemasse Leedu kuurortlinna Palangasse. Seal on võtmesõnaks aga kuurortlinn ning suvel pendeldab lennuk Riia ja Palanga vahet koguni iga päev.
„Varem lendasid nii Tartusse kui Leetu Palangasse bussisuurused Fockerid, kuid nii väikseid lennukeid Air Balticul enam polegi. Palanga vahet lendab nüüd kaks korda suurem Bombardier Q400, mis tähendab iga lennuki peal 76 inimest. Ka Tartusse hakkaks lendama nii suur lennuk, kuid sellise masina jaoks oleks vaja Tartus praegusest poole rohkem lendajaid,“ ütles Vanags.
„Kui Tartu ehitaks omale suure spordiareeni, spaahotelli või ülikool paisuks poole suuremaks, oleks Tartu juba täiesti reaalne sihtpunkt. Pilku hoiame me Tartus toimuval igal juhul kogu aeg peal,“ lisas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 29.01.15, 08:49
Airbaltic nügib Estonian Airi
Läti rahvuslik lennufirma Airbaltic avab mais juba kolmanda otseliini Tallinnast Euroopasse. Samadesse sihtkohtadesse lendab suvel ka Estonian Air.
Uudised
  • 27.01.15, 10:14
Airbaltic trügib Tallinna
Läti rahvuslik lennufirma teatas, et avab Tallinnast juba teise otseliini Euroopasse.
  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:37
Eestlased ei ole altid oma raha pealt intressi teenima
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele